RAMOWY ROZKŁAD DNIA MODELOWE PRZEDSZKOLE
6.30-9.00 – Schodzenie się dzieci.
Zabawy według inwencji dzieci w kącikach tematycznych, ćwiczenia poranne, praca indywidualna lub z zespołem dzieci o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, gry dydaktyczne, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne, prace porządkowe.
8.30-9.00 – zajęcia dodatkowo płatne: zumba, język hiszpański
9.00-11.15 – Zajęcia edukacyjno – wychowawcze, w tym zerówkowe oraz śniadanie
Zajęcia w kręgu, praca z pomocami dydaktycznymi Montessori, rozwijanie indywidualnych zdolności, możliwości i zainteresowań dzieci,
11.15-11.45 – Obiad (zupa)
Czynności samoobsługowe, nakrywanie do stołu, ćwiczenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, prawidłowego posługiwania się sztućcami.
11.45 – 13.00 – Zabawy na świeżym powietrzu: spacer, zabawy na placu zabaw, dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, badawcze.
13.00-13.45 – Obiad ( II danie)
Czynności samoobsługowe, ćwiczenia umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, prawidłowego posługiwania się sztućcami.
13.45-15.00 – Relaksacja, bajkoczytanie, Kontynuacja zajęć edukacyjno – wychowawczych
Zabawy dydaktyczne, tematyczne, ruchowe, badawcze, twórcze, plastyczno – techniczne, ćwiczenia gramatyczne i słownikowe, zajęcia umuzykalniające, zabawy i ćwiczenia logopedyczne, język angielski, zajęcia umuzykalniające (raz w tyg.), gimnastyka, gry sportowe, spacery, zajęcia z programów wspomagających wychowanie przedszkolne.
15.00-15.30 – Podwieczorek
Czynności samoobsługowe i porządkowe, pomoc w nakrywaniu do posiłku.
15.30-17.00 – Zajęcia dodatkowe płatne w zależności od grafiku (balet, piłka nożna, basen, taniec towarzyski, zabawy sportowe).
Pozostałe dzieci zabawy integracyjne i swobodne: gry dydaktyczne, stolikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy ruchowe, zabawy według upodobań dzieci, zabawy tematyczne, pobyt na świeżym powietrzu, zajęcia o charakterze wychowawczym.
17.00-18.00 – Zakończenie dnia
Ciche zajęcia indywidualne, zabawy swobodne, podejmowanie z inicjatywy dzieci, prace porządkowe, omówienie z dziećmi wydarzeń z dnia, porządkowanie sali, rozejście się dzieci do domów.